Tuesday, July 3, 2007

Over and Out

Nu är det dags. Imorgon bitti bär det av till Svedala.

Till er alla som tittar in hit, jag hoppas att ni alla får en bra sommar och jag kan informera er om att det kommer lite intressanta saker på bloggen till hösten. Bland annat så har jag lyckats fjäska in mig hos en polis som jobbar i en närliggande stad och ska få åka med en dag och se hur livet som polis är här, det ser jag verkligen fram emot. Det kommer med all säkerhet att bli en hel del politiska uppdateringar och annat smått och gott. Jag vill tacka er alla som kommer med er heja-rop, konstruktiva kritik, funderingar etc, det är kul att blogga men era insiktsfulla kommentarer gör det så mycket mer värt!

Det är semester, så tror inte det blir så många inlägg under mina 6 veckor i Sverige, men vem vet...

Over and Out...

9 comments:

Cecilia said...

Hoppas att flygresan gått bra och att ni får en trevlig semester här.Låter VÄLDIGT spännande det där med att få vara med en polis.Hur lyckades du med det?!

Monica said...

Tack Cecilia, jodå flygresan gick bra men jag tror nog att kottar mellan 1-2 år är de mest krävande på ett flyg, min ville inte sitta stilla en sekund...men det gick bra! 3.5-åringen däremot var en fröjd att flyga med!

Vi har varit här hemma i 3 dagar nu och trots att sommarvädret inte infinner sig så stortrivs vi med att få umgås med familj och vänner...det är verkligen underbart!

Vad gäller polisen så tränar jag med en tjej som är polis och hon jobbar tillfälligt med ett bords-jobb eftersom hon vill jobba deltid. Men hon har hjälpt mig att få tag på en kille som jag ska få åka med! Ska bli intressant!

Desiree said...

Ha en bra resa och en riktigt trevlig semester. Hoppas ni får bättre väder än vad vi fick. Ha det skönt och njut av Sverige semestern.

The Hanssons said...

Ha det underbart i sverige...6 veckor!!WOW!!! inte illa.
Kikar in här lite emmellanåt för att se om du bloggar från Svea.
kram

Anonymous said...

Hej och tack for ditt uppmuntrande mail tidigare. Allt har gatt bra, lite konstig dygnsrytm och lite somn men ok! Ser fram emot att borja trana med vagnen snart (i ovrigt sa ar jag igang redan;). Om du vill ha fler besok hos polisen i framtiden kan jag hjalpa till med sant ocksa...

ha det skont i Sverige

Anna

Fredrik said...
This comment has been removed by the author.
Fredrik said...

Tjena,

Kul att läsa bloggen och hemsidan. Det hade varit jättekul att komma i kontakt med er. Är ni fortfarande på semester i Sverige?

Fia said...

OK så nu har du varit borta ungefär halva tiden...öh...du kan väl komma "hem" nu va? Saknar dina blogginlägg....Kram!

Anonymous said...

Hej Monica!
Hoppas att hemresan gick bra.
Så härligt att få se dig och dina små ljuveler live, här hemma.
Tack tack för senast och er gästfrihet och allt det där.
Men nu väntar jag ju med spänning på nästa blogginlägg ...
Må gott!
/Susan