Wednesday, August 29, 2007

29 grader och regnstövlar



Barn går sina egna vägar

6 comments:

Desiree said...

Åh vilken härlig bild. Vilka söta barn du har. Barn har helt klart sina egna klädkoder.

Petchie75 said...

Jättesöt bild! Har barn gummistövlar i USA? Kanske dum fråga men vi gav min spanska pojkväns brorson gummistövlar (Tretorn köpta på Ikea faktiskt) och han blev överlycklig!!! Han är fyra år gammal och har aldrig haft sådana, jag förklarade (med lite språklig hjälp från pojkvännen) att nu kunde han hoppa i vattenpölarna... inte för att de kanske har vattenpölar särskilt ofta i Spanien!?

Anonymous said...

Verkligen söt bild på dina barn!

Det där med gummistövlar är intressant faktiskt. Jag undrar också om kidsen i USA har gummistövlar, om det finns köpa här. Har för mig jag tidigare läst på nån blogg det inte finns här.

Petra H,i Frankrike har de tydligen inte gummistövlar. Min pappas fru är därifrån och hon köper alltid med sig gummistövlar från Sverige till de växande barnbarnen när hon åker ner till Frankrike för att hälsa på.

Intressant fråga. Vilka länder har gummistövlar...

Monica said...

Tackar för era fina kommentarer!

Jodå, det finns gummistövlar att köpa här, iaf i Bay Area. Men vi köper våra hemma i Svedala, har fått för mig att kvaliten är bättre (bara en känsla jag har), detsamma gäller regnkläder. Varje år när jag tar på mina kottar sina regnställ så får jag såååå många kommentarer, ALLA vill ha likadana. Förra året blev det födelsedagspresenter till 3 av dotterns kompisar, världens hit!

Petra och Anne, har de inte regnstövlar i Frankrike och Spanien, vad har de då på sig när det regnar OCH när de hoppar i vattenpölarna (för även om de har sol därnere så regnar det ju där också)?

Anne-Marie said...

Jättegullig bild! Har aldrig sett gummistövlar här i "mitt" område. Däremot när Michael och jag bodde på Hawaii fanns det en hel del gummistövlar. Men det är klart, Hilo på östra sidan av Hawaii får ju ca 3 meter regn per år!

Monica said...

Ann-Marie, Jag hajar inte att barnen inte har gummistövlar. Fast å andra sidan så tycker jag det verkar som att folk håller sig inne här när det regnar. Det är bara jag och mina kottar i parken i regnväder...och då menar jag om det bara duggregnar också!