Thursday, August 30, 2007

Facebooking

Japp, nu har jag facebookat i en vecka och bland annat lyckats hitta en kompis som var utbytesstudent från USA på min gymnasieskola utanför Göteborg, få till en fika-date med en gammal jobbarkompis som jag tappat kontakten med men som kommer till San Francisco i veckan, dammat av lite andra gamla borttappade kontakter och mailat med andra svenska bloggare i USA. Så jag tycker att det varit givande och än så länge så har jag inte blivit Facebook-beroende, vilket tydligen är väldigt vanligt!

Nere på vår shoppinggata här i Palo Alto har Facebook sitt huvudkontor. Siten har hela 34 miljoner användare och företaget har värderats till 56 miljader kronor, säkert något som glädjer den blott 23-årige grundaren Mark Zuckerberg.

5 comments:

Anonymous said...

TACK Annika & Moonique för era peppiga kommentarer om min text!! GOOD for my EGO som inte alltid är det bästa...!! Precis som jag läste inlägget om Facebook talar de om detta fenomen på radio+ fick ett SMS igår av en kompis om det. Vad är detta för LÖPELD?? Måste kolla-nån gång när jag har tid...Just nu hägrar ännu ett 12-13 timmars arbetspass & Martin & Flisan ska gå ut & leka mulle & ropa KOLIKOCK här på denna underbara skärgårdsö.Hoppas ni får en fantastisk dag! KRAM & LÖÖV

Petchie75 said...

Visst är det det roliga med facebook att man hittar de här gamla kompisarna, och kan hålla kontakten på ett enkelt sätt - de man inte kanske skriver långa email till i vanliga fall.

Fia said...

Ja detta med Facebook är ju lite kul...ja han som grundade detta kan ju lägga hatten på hyllan. Så ung och så framgångsrik, det är ju fantastiskt!!

Annika said...

Eeve...Kan inte du börja blogga??? jag är säker på att dina blogg skulle bli mkt underhållande!! Bara ett tips, alltså!

Jag är inte det minsta facebook beroende. Förstår inte riktigt fenomenet. Men, ja, det ger väl sig det också...
Däremot är jag ruggigt besatt av bloggar :-))
Facebook...Hmmmm....Guess I have to let it grow on me a bit. Låter kul om man kan hitta gamla vänner...

Toini said...

ja, jag har öppnat ett konto där också, man hittar lite gamla och nya vänner genom det.

Trevlig helg.