Monday, August 27, 2007

You are worth a medal!

Japp, där står jag, i början av backen, mördarbacken. Med barnvagn och två kottar, alltså sådär 30-35 kg extra att putta framför sig. Svetten bryter ut innan jag ens påbörjat den branta stigningen. Men skam den som ger sig. Mördarbacken är jobbig, även utan barnvagn. Man ser inte så många av dem, barnvagnar alltså...och dubbelvagnarna är ännu mer sällsynta.

En tjej går förbi och utropar -You should have an award!

Ett par ler brett när de ser mig och säger -You are worth a medal!

En grupp av män och kvinnor utbrister i skratt och en av dem säger -Better you then me, you know after this hill it is just downhill (vilket jag ju vet att det inte är, men det låter bra)

Jag blir så glad av denna vardagsuppmuntran. Jag ska baske mig bli riktigt bra på det jag också!

5 comments:

Eeve said...

Ja, det ska ni bannemej ha alla Amerikanos: ni hejjar, hejjar på, kommer med glada kommentarer och är allmänt öppna & vänliga. När man kläcker det härhemma får man ofta till svar: "jamen de är ju så ytliga"
Kanske, men går jag in i en skoaffär gör jag det inte för att bli polare med en häftig skoförsäljare utan för att få bra service och ja, gärna glada tillrop & löften om att dojjorna man trängt ner sina 39:or i inte aaalls ser ut som trollmormors storlek... vare sig de menar eller inte. Igår började en tant på ICA kommentera att hon aaldrig sett så stora apelsiner varpå alla febrilt börjar kolla vart hennes skötare var...de borde istället spanat in apelsinerna som faktiskt var EENORMA!
Tack för mig! Kram kram

Annika said...

Bra! Bra gjort! Så gör en seg svenska, hon kämpar sig upp för backen! BRA träning för dig!
Roligt med de uppmuntrande tillropen! Sånt gör en faktiskt mkt glad, och ja, amrisar är ju bra på att "heja på"...
Skrattar gott åt Eeves kommentar ovan...:-)

Desiree said...

Visst är det härligt med uppmuntrande kommentarer eller komplimanger. Du kommer säkerligen att få starka ben av denna träningen. Jag säger bra kämpat Monica!

Anonymous said...

Puh, den backen verkar inte vara att leka med inte. Bra och envist kämpat med barnvagn och grejer, jag hade gärna stått vid sidlinjen och hejat på dig jag också.
Håller med om att det är mycket trevligt med alla vänliga kommentarer och hejarop från amrisar. Sånt borde jag själv bli bättre på också.

Monica said...

Tackar för era hejjarop!

Eeve, som Annika kommenterar, fick mig ett gott skratt jag med! Har sagt det förr, du borde dela med dig av dina skrivartalanger!