Friday, June 22, 2007

Midsommar i Kalifornien






6 comments:

Anne-Marie said...

Vad trevligt det ser ut. Verkligen fina bilder! Visste man inte att det var i Kalifornien kunde det ju lika gärna ha varit i Sverige.

JaCal said...

Glad Midsommar Monica! Hoppas ni har det bra där borta i Californien - själv har vi haft en rätt härlig svensk midsommar här i Stockholms skärgård - inte så tokigt det heller!

Anonymous said...

Oj, vad fint ni har det! Ser ju ut precis som i Sverige. Jättefina och somriga bilder, svårt tro de är tagna i Kalifornien och inte i Sverige. Till och med en midsommarstång... Får jag fråga, var har du hittat Skåne och de svenska servetterna?

Monica said...

Tack för era fina kommentarer om mina midsommarbilder!

Anne-Marie, jo, vi ansträngde oss ju för att få till den svenska midsommarstämningen, så kul att du tycker att det lyckades!

Jacal, jo, snart bär det iväg för oss också till Sverige och skärgården. Lite segling med svärföräldrarna hoppas vi på och så ska vi hälsa på hos min svägerska med familj därute också! Kul att ni hade en fin midsommar!

Anne, vår midsommar är ett knytkalas för att vi ska få till allt på midsommarbordet och att det inte ska bli för mycket jobb för den som har partajet (vilket i detta fall var jag:). Så vår Skåne kom från en kompis (hans syrra är här på besök så kan tänka mig att hon langade lite svensk sprit :) Servetterna köpte jag i en affär i grannstaden som numera är stängd. Det var en affär med enbart nordiska prylar och här kunde jag köpa MYCKET...tex, luciakrona, tärnljus, svensk kristall, svenskt godis, gröt, svensk sirap (till den hemmagjorda knäcken och kolan). De hade även små fina presentpåsar med svenska flaggan..ja, hur mycket bra saker som helst...och så gick de och stängde butiken i vintras. Sorgligt! Så nu ska jag försöka fixa lite servetter med svenska flaggan när jag är hemma i Svedala...man vill ju få till den rätta stämningen på midsommar och lite svenska flaggor bidrar ju helt klart till det!

Anonymous said...

Hej Moni,
Äntligen 1 v semester så jag kan (hinner ;-) ) kolla din blogg. Er midsommar så kanontrevlig ut, själva började jag och Alicia med att hoppa i vattenpölar i full mundering under en timme.
Regnet fortsatte att vräka ner hela dagen och kvällen så det blev firande inomhus, det var dock trevligt ändå. /Mackan m fam

Monica said...

Mackan, kul att du äntligen har lite tid att komma hit på besök ;) , snart ses vi ju live! :)