Sunday, June 24, 2007

Palmer och citroner


Det finns vissa saker som känns så exotiska fastän vi nu bott här i Kalifornien i över 5 år. Det här med palmer tex, det känns fortfarande som att de mest hör hemma på någon paradisö, Tahiti eller så. Men nu har vi fyra palmer i vår trädgård och jag förundras när jag ser dem över att de finns där...i min trädgård!

Och så det här med de små citronbuskarna. I vårt förra hem så bar vår citronbuske frukt hela året om och citronerna tog aldrig slut. Här har vi lite yngre buskar så det finns ännu inte så många mogna citroner. Men härligt likafullt, med dessa små citronbuskar på bakgården.

5 comments:

Anonymous said...

Härligt med exotisk trädgård, kolla lille pitchern bara så han inte skickar kokosnötterna och citronerna över till grannen, kan ju tära lite på grannsämjan.
Hos oss behöver du inte oroa dig vi har bara smultron, jordgubbar och vinbär, de gör ingen större skada. Pözz från Mackan.

Anonymous said...

Det får mig att tänka på när vår gemensamma kompis A-H skrev att de hade citronträd i trädgården när de flyttat till Kalifornien, det låter så underbart i mina öron.
/Cara

Monica said...

Mackan, hehe, det skulle se ut det, med citroner flygandes över till grannen. Han har ju redan sett hela familjen naken/halvnaken så det skulle väl bara spä på den goda grannsämjan :)

Cara. håller verkligen med dig. Träffade A-H igår för våra politiska diskussioner, denna gånger en genomgång av alla republikanska presidentkandidater. Ska skriva ett inlägg om detta inom kort. Det är oerhört lärorikt!

Anonymous said...

Ser fram emot ditt nästa politiska inlägg, du har fått mig att tycka att amerikansk politik är intressant. Tidigare såg jag amerikansk politik mer som en maffia-film; en massa män i svarta kostymer vandrar runt och hoppar på varandra och jag fattar aldrig vem som är vän med vem och det var så långtråkigt.
/Cara

Monica said...

Cara, tackar för din fina kommentar, det är verkligen kul att höra eftersom jag själv upplevt amerikansk politik som ganska ogreppbar. Det är först när jag bott här som jag blivit riktigt intresserad och jag försöker att läsa på så mycket jag kan!