Wednesday, June 20, 2007

San Francisco Giants nästa pitcher?

SF Giants är San Franciscos baseball-lag och baseball är helt otroligt poppis här i USA. En pitcher är den snubben som kastar bollen till den killen med baseballträt i det motsatta laget som ska försöka träffa bollen (ok, om det framgår att jag INTE är en fena på det här med baseball så är det en helt korrekt iakttagelse).

Min lille kotte på 1.5 år verkar helt klart aspirera på att ta pitcher-platsen i SF Giants så småningom. Han kastar ALLT, och dessutom med en självsäkerhet och stil som om han inte gjort något annat i hela sitt liv. Han övar och övar...

Kast med mammas mobil i toaletten (som mamma lyckades fiska upp)
Kast med sig själv fullt påklädd i grodpoolen
Kast med Höganäs-skålar (vid 2 olika tillfällen) rakt i golvet ( små skålar kan gå i många bitar)
Kast med maten åt ALLA håll, schyssta kast som leder till att maten återfinns upp till 5 m bort
Kast med skor, ALLA skor i vatten, lilla grodpoolen, vänners stora pool, etc
Kast med mammas mobil i toaletten (denna gång lyckades mamma inte rädda den)
Kast med syrrans mat (så små kottar har såååå lång räckvidd)
Kast med i stort sett allt som finns inom räckhåll (jag är säker på att om jag varit tillräckligt lätt så hade jag farit all världens väg jag med)

Idag när jag skulle gå på toaletten så fick jag först fiska upp en Nicke Nyfiken bok ur holken. Så nu försöker vi uppmuntra till kast med boll...

3 comments:

Anonymous said...

Haha, förstår det väcker irritation hos mamma och pappa med en storkastare till barn men det var likväl ett roligt inlägg som gav mig ett gott skratt att läsa om Nicke Nyfiken i toastolen.
Ni verkar ha en framtida baseball-spelare på gång, helt klart :)

Kollade på lönestatistik i USA Today igår på nätet (en gammal artikel) där de olika sporterna, baseball, basket, amerikansk fotboll och NHL hockey jämfördes. Baseball hade de klart högsta lönerna. Så en karriär i baseball vore ju inte helt fel...

Monica said...

Hehe, japp, när maten flugit all världens väg så är man ju måttligt nöjd, framför allt om det är frukost och gröt! :)

Men det är samtidigt kul att se att han verkligen har värsta pitcher-armen...och med tanke på vad du skrev om löner och baseball så kanske vi ska uppmuntra detta kastande...fast försöka få till endast boll-kastande ;)

Anonymous said...

Verkar vara dags att kitta upp sig på hjälmar och superlim inför augusti :-)

/Mackan
...och boxhandskar till Calle the pitcher(svårt att greppa med dem)