Thursday, June 14, 2007

The Police

Att bo här i Bay Area är fantastiskt på många vis och en sak som jag verkligen försöker ta tillvara på är alla dessa konserter som drar förbi. Igår gick vi på Police på Oakland Arena som tar 34 077 besökare. En superhärlig, varm kväll med underhållning av en av mina favoriter, Sting. Jag tyckte att konserten var bra, men stundtals lite långsam...vilket ju inte gjorde mig något, jag satt och njöt av musiken ändå. Jag har tidigare gått på Stings konserter och han har då en hel uppsjö av back-up musiker, kanske att det blev lite för enahanda med bara dessa tre Police-killar hela kvällen...i alla fall för en sådan stor arena! Men som sagt, väl värt titten!

Jag måste också säga att Sting, förutom att han har en helt fantastisk och unik röst, helt klart måste vara en av världens sexigaste 55-åringar! I förra numret av Vanity Fair så var han och hans fru med i en artikel om människor som yogar,tydligen yogar de mycket...och med tanke på hur han ser ut så kanske det är dags att börja yoga lite mer :).

Här har ni killarna i en video från 1979.

2 comments:

Annika said...

Peter ska gå på the Virgin Music Festival i Baltimore i Aug. Police ska uppträda där!! Maken är lyrisk över det!
Jag gillar oxå Sting---Men är i sve när festivalen äger rum...
Måste ha varit en mysig konsert...

Monica said...

Annika, vad kul att i alla fall maken får se dem live...du får ju å andra sidan en MASSA tid i Sverige med nära och kära...inte så dumt det heller :).