Thursday, June 28, 2007

Once

Jag tycker om att gå på gamla biografer (ni vet de där som känns mer som en gammal teater) och igår gick vi på en sådan lokal biograf som inte visar Hollywood-produktioner utan mer smala filmer.

Once - en helt otroligt underbart vacker film. En film om vänskap och kärlek, ensamhet och tillhörighet men framförallt en film som helt bärs upp av musiken som är magiskt bra.

Eftersom jag inte hört något om filmen innan så förstod jag den inte riktigt i början, men det tog inte lång tid innan den hade satt sina klor i mig och där satt klorna tills eftertexten. En sådan där underbart vacker film - i all sin enkelhet. Både jag och min kompis satt och bölade i slutet och det berodde till stor del på musiken som var så rörande vacker!

8 comments:

Anonymous said...

Den maste jag se. Verkar oerhort gripande. Tack for tipset. Jag sag forresten pa "The painted veil" nyligen -- ocksa en fantastisk film. Vet att du kommenterat den har pa bloggen.
Jag kunde inte sluta tanka pa den. Karlek till en annan manniska ar sa mycket! Och sa stort! Och ibland valdigt komplicerat.

/A-H

Anonymous said...

Jag blev också väldigt sugen på att se den här filmen, förutom din rekommendation så gav klippet på youtube också mersmak.

Monica said...

A-H och Anne, som ni förstått så tycker ju jag att filmen är kanonbra. Jag har t.o.m laddat ner musiken från filmen...såååå bra!

Monica said...

A-H, jo, jag tyckte också att The Painted Veil var väldigt gripande, den var också sådär oerhört vacker!

Anonymous said...

Do you have a spam problem on this blog; I also am a blogger, and I was curious about your situation; we have developed some nice methods and we are looking to
exchange techniques with others, be sure to shoot me an e-mail if interested.



Also visit my webpage - fenetre pvc alu

Anonymous said...

It's hard to find educated people on this subject, but you seem like you know what you're
talking about! Thanks

Visit my web page - gagner de l'argent sur internet

Anonymous said...

Hi, I do believe this is a great site. I stumbledupon it ;) I am going to return yet again since I book marked it.
Money and freedom is the best way to change, may you be rich and
continue to help other people.

Feel free to surf to my webpage prix fenetre double vitrage pvc

Anonymous said...

This design is incredible! You obviously
know how to keep a reader amused. Between your wit and your videos,
I was almost moved to start my own blog (well, almost.
..HaHa!) Excellent job. I really enjoyed what you had
to say, and more than that, how you presented it. Too cool!


My web site lame de terrasse teck