Sunday, March 4, 2007

Skidåkning i Kirkwood


Något som jag verkligen uppskattar med att bo här i Bay Area är närheten till havet, bergen, snön och solen. I helgen åkte vi till Kirkwood för lite skidåkning. 3 timmar bilresa och så har man fina backar fulla med snö.

Många som bor i San Francisco med omnejd åker till Lake Tahoe för att åka skidor men vi trivs kanonbra i Kirkwood. Det är närmare, mindre, mysigare och passar utmärkt för en barnfamilj. Från vår lägenhet kunde vi gå till skidbacken, restaurangerna och precis utanför fönstret gick längdspåret. Jag är uppvuxen med slalomåkning men har på senare år (faktiskt efter att jag åkte Vasaloppet) blivit helt tagen av längdåkning. Det är så rofyllt samtidigt som att det är en bra workout!


4 comments:

Ing said...

vad härligt det ser ut, som en vårdag i mina hemtrakter. Vi har också ambitionen att ta oss iväg till snön, det är ju faktiskt bara ett par timmars bilresa. Och visst är längdåkning underbart, jag är också uppvuxten på slalomskidor men när man väl börjar åka längd är man fast.

Monica said...

Ing, hoppas ni kommer iväg, det var verkligen kanonkul. 3-åringen gillar att åka slalom (läs glida ner för liten, liten backe) och 1-åringen trivs superbra i släden bakom mamma i längdåkningsspåret (han snusar in direkt)

The Hanssons said...

Hej du

Jo jag vet att du är en van skidåkare...jag tror jag såg dig göra några vurpor i backarna i Zell am See för många många många år sedan.

Monica said...

Nika...vänta här nu...vi känner alltså varandra??? Hmmm, jag vet att mamma sa att alla Editas tjejer bor i USA...är det Veronika???