Thursday, March 22, 2007

Våta pojkdrömmar

Det verkar som att våta pojkdrömmar ofta innehåller 2 eller 4-hjulade fordon såsom motorcyklar, sportbilar, racerbilar etc. Min käre make drömde om den USA-tillverkade Corvetten (närmare bestämt de som tillverkades 1968-1972, även kallade C3). Så när vi flyttade hit till Kalifornien så tyckte jag att han skulle få uppleva sin dröm, så vi köpte en Corvette (som han skulle fixa till, men 2 kottar senare så ser den i stort sett ut som när vi köpte den). Den våta drömmen fick upplevas men nu står den mest och samlar damm...

3 comments:

Mikael said...

Sa nu har kampanjen "Do something with the Corvette" borjat;-)

Micke, vi vill hora mullret och tjuvlarmen i Oracle garaget!

/frasse

Desiree said...

Killar och bilar säger jag bara. Min man drömmer också om en Corvette.

Monica said...

Japp Frasse, du har helt rätt, jag har mobiliserat och nu är varför-ska-du-ha-en-tvåsitsig-bil-som-vi-inte-kan-använda-hela-familjen-och-som-bara-står-och-dammar kampanjen satt full fart :)

Desiree,...kanske vill köpa vår? :)