Saturday, November 17, 2007

Ojoj vad tiden går...

Idag var det ett år sedan jag skrev mitt första inlägg på bloggen. Inte visste jag då vad kul det skulle vara och hur många nya människor jag skulle komma i kontakt med via bloggen!

Jag bestämde mig för ett tag sedan för att jag skulle lägga av när jag bloggat i 1 år. Men tror att jag håller på ett tag till!

Jag har också tänkt på det här med språket. Jag brukar ju ibland prata med amerikanska kompisar om det jag skriver om eller om sådant jag läst på andra bloggar. Fler av dem sagt att de gärna skulle vilja läsa min blogg också. Det skulle ju vara intressant att få ett annat perspektiv på sådant jag skriver om - från amerikanarnas sida! Fast jag känner också att min blogg ju är en svensk blogg och jag trivs med att skriva svenska. Jaja, en annan sak som tål att tänkas på.

Till er alla som kikar in här, tack så mycket för det! Och ett stort tack till er alla som tar er tid att kommentera. Jag uppskattar det verkligen enormt!

12 comments:

aurorabuddha said...

Man ska be att fa gratulera!

Fa se om jag klarar att halla pa med det har ett helt ar... Ibland tycker jag att jag har sa mycket att beratta, men lika ofta tycker jag att jag har inget att saga. Jag antar att det kommer att ga i vagor. Inspirationen, menar jag.

Fia said...

Åh, nej inte får du sluta att blogga!!! Å långa semestrar utan blogg tycker jag gott att du kan sluta med också.

Fast grattis till "Ettåringen"!

Monica said...

AuroraB, TACK, Jag håller verkligen med dig, om det där med inspirationen. På senaste tiden har inpsirationen varit där men inte tiden, vill ju hinna med så mycket!!

Fia, tackar, du är ju verkligen för go! Imorgon drar vi ju på semester i en vecka så får väl se hur det blir med bloggandet. Men inget längre uppehåll iaf ;).

Lotta K said...

Å börja skriva på engelska! Rent själviskt tycker jag det vore jätteintressant att höra vad dina amerikanska vänner har att säga.

Trevlig semester!

Fröken fräken said...

Jag tycker att dt är jättekul att läsa din blog så det vore ju jättetråkigt om du slutade. Ett helt år va! Grattis!

Annika said...

TACK ajälv!! Nu kör du bloggen ett bra tag till Ok??!!! Basta :-)))))
Du kan ju köra en "Once a week" som jag på tisdagar??!! Fast jag tror, tametusan, att jag har mest svenska läsare ändå. Iallafall av tisdagskommentarerna att döma!
Gillar din blogg, så tack för att du skriver!!!

Petchie75 said...

Grattis och hoppas att du fortsatter att blogga eftersom du skriver sa manga intressanta inlagg! Kanske du kan gora som Lotta K som vaxlar mellan engelska och svenska eller gora som Annika!
Jag bestamde mig for att skriva pa engelska eftersom jag har sa manga utlandska kompisar utspridda i Europa - och jag VET att de laser min blogg... (O har ocksa last min blogg under de har manaderna som vi har varit isar) MEN, det ar nastan uteslutande svenskor som jag inte kanner som kommenterar - det ar kul och intressant.

Desiree said...

Grattis till din blogg som fyller 1 år! Klart du ska fortsätta blogga.

Anonymous said...

Neeeej, du får inte ens tänka på att sluta blogga! Klart du ska fortsätta, så trevligt läsa din blogg!
Svenska eller engelska, ja det är frågan.För min del spelar det ingen roll, huvudsaken din blogg fortsätter (oavsett språk).
Får önska trevlig semester redan nu också!

Saltistjejen said...

Grattis i efterskott på 1-årsdagen!! *Tutar i krulltrumpeterna*

Måste kännas skoj att ha hållit igång så länge, men jag sällar mig till skaran som verkligen hoppas att du inte slutar!!!!

Det där med språket är vekrligen en sak jag cokså tänkt på. Men kommit fram till att jag kan uttrycka mig allra bäst och mest nyanserat på svenska, så därför får det bli det. Man kan ju blanda också ifall man skulle vilja.

Anne-Marie said...

Du och jag började blogga med bara några dagars mellanrum. Min blogg firade 1-års jubileum den 22/11. Klart du skall fortsätta ett tag till. :) Du har ju en jättebra och intressant blogg. Inte trodde jag att mitt bloggande skulle leda till så många kontakter. Bloggvärlden är helt klart ett fenomen och jag gillar den.

Monica said...

Tackar ödmjukast för alla fina kommentarer!!

Nyss hemkommen från Mexiko, men med magsjuk make och dotter med öroninflammation och dessutom pajad dator så dröjer det nog några dagar innan det kommer upp något nytt på bloggen!