Sunday, November 11, 2007

Mexiko?

Med anledning av vår semester till Mexiko om en vecka så kollade vi runt lite på nätet och hittade det här menningsutbytet i ett forum. Och så fick vi oss ett gott skratt...

do you advise taking trip to Puerto Vallarta in Nov,? We have a trip planned but due to devestation of floods in Tabasco, wondering the impact on the rest of the country..ie airports, etc And weather forcasts for Puerto Vallarta..Advice? thanks.
--------
If there was a flood in Florida would you cancel a trip to California? Makes about as much sense. Relax Amigo. If you really need something to worry about check the Stock Market


8 comments:

Saltistjejen said...

Hahahaha!!!
Ha en riktigt härlig semester!!!!

Lotta K said...

Låter härligt! Vart skall ni åka?

Monica said...

Saltis, tackar. Vi åker först om en vecka. Ska bli sååå skönt. Maken har jobbat så mycket (även denna helg) så det ska bli superskönt att få vara tillsammans lite, hela familjen!

Lotta, vi ska åka till Sayulitas, en liten by som ligger 30km norr om Puerta Vallarta. Jag ville ha något genuint, mysigt, litet ställe och fick tipset om Sayulitas. Så får väl se hur det är. Men byn är så liten så att man inte behöver bil där utan tar buss från flygplatsen till byn och sedan går man överallt. Det tilltalar mig verkligen.

Lotta K said...

Det har jag hört talas om av någon som varit där och som beskrev det precis så!

Fia said...

Underbart svar!!

Hoppas ni får en trevlig semester och att ni får vara tillsammans och ha oplanerade dagar och bara strosa runt och njuta. Kram!

Desiree said...

Härligt med en mexico semester. Hi hi kan ju vara bra att ha koll på vart man åker och lite geografi. Låter som en toppenresa. Jag gillar också små ställen som är genuina. Hoppas ni får det super nice.

Petchie75 said...

Härligt med Mexiko-semester, det låter som ett perfekt ställe!
Ha ha, det är inte alltid så lätt med geografin men vissa är bara alldeles för lata för att kolla på en karta innan de ställer sina frågor..

Monica said...

Lotta, vad kul...att du hört bra saker om stället. Om en vecka så vet jag ju!

Fia, visst, jag tyckte svaret var kul, fick mig ett gott skratt! Tack för hälsningen och jag hoppas också det blir en bra vecka!

Desiree, tackar. Jo, jag tycker att det är lite trist att åka till ställen som ser likadana ut oberoende i vilket land man är i. Lite färre turister helt enkelt, det passar mig finfint!

Petra, preciiiis!! :)