Sunday, November 11, 2007

Oracle Open World

Idag började Oracle Open World, en årlig konferens för Oracles kunder och partners. Oracle är världens andra största mjukvaruföretag (efter Microsoft) och under veckan invaderas San Francisco av ca 45 000 personer från världen över som ska delta i årets konferens. Jag sitter precis och lyssnar på Larry Ellison, Oracles grundare och CEO, som idag inledde konferensen med sitt anförande om historien om Oracle som började för 30 år sedan i Silicon Valley.

Imorgon ska maken, som jobbar på Oracle här i Silicon Valley, delta i en presentation på morgonen. Och eftersom det visas "live" på konferensens hemsida, så kommer jag att kunna sitta på första parkett här hemma med mitt morgonte och se hur väl han sköter sig! Jag tror han pratade om att det skulle vara uppemot 20 000 personer där för att lyssna på presentationen. Jag hoppas han inte får tunghäfta!


Oracles huvudkontor i Redwood Shores, Silicon Valley.

6 comments:

Saltistjejen said...

Vad roligt att du kan fälja hans föredrag på nätet! Precis som när Nobelpristagarna håller sina föreläsningar. De kan man ju också följa live på nätet. Skickar ett stort Lycka till!!! :-)

Annika said...

Oracle har en jättebyggnad och en egen väg här i Reston, även en skola...
Har maken varit över hit ngt ggn? undrar jag nyfiket :-)
Jättekul att du kan följa över nätet

The Hanssons said...

då håller vi tummarna för honom. Usch det där är så nervöst. När jag är med min man på sådandär tillställningar så brukar jag inte kunna titta på honom utan stirrar stint i marken och hoppas på att allt går väl. Han är aldrig nervös dock....inte vad han visar utåt iaf.
Ha en bra måndag

Desiree said...

Kul och spännande att du kan följa föredraget live på nätet. Ja det gäller verkligen att inte få tunghäfta då man ska prata inför 20 000 personer.

Petchie75 said...

Oj, 20 000 pers - din man är verkligen modig tycker jag!! Men jag antar att snackar han om sitt jobb så kan han väl ämnet... men jag skulle nog ändå bli skraj.
Och vet inte om jag hade vågat kolla om det hade varit O, inte för att jag inte tror att han är kompetent nog men jag skulle vara så nervös!
Hi hi, det är ju lite som Saltistjejen säger - som Nobelpristagarnas tal! Iaf, du måste vara jättestolt!?

Monica said...

Alla, tackar för alla lyckönskningar! Jo, jag satt här med mitt te och kollade in maken. Det visade sig vara BARA 12 000 pers där (jag hade väl hört fel eller så). Men det gick som smort. Maken skötte sig finfint. Det var lite kul, för hans syster, mamma och pappa följde också presentationen från Sverige och sedan ringdes vi alla och analyserade. Kul!! Och visst är det fantastiskt med teknikens utveckling!

Saltis, jasså, visste faktiskt inte om att man kunde följa nobelpristagarnas föreläsningar på nätet!! Intressant!

Annika, jo, nu när du bidragit till att jag blivit lite mer allmänbildad och känner till Dulles corridor, så kan jag ju tänka mig att Oracle har stort kontor hos er! För att vara ärlig så vet jag inte om maken varit där (och han kommer inte hem idag så att jag kan fråga honom). Men det borde han väl ha varit...antar jag! Han reser inte så mycket nuförtiden, men för några år sedan då reste han så mycket så jag inte alltid hade full koll på exakt var han höll hus.

Har Oracle egen skola? Är det en skola de sponsrar? Kul ialla fall, jag lär en hel del från dig!!!

Nika, jag förstår vad du menar. Jag kan inte förstå att maken kan vara så lugn. Han stakade sig inte en enda gång heller...fastän engelskan ju inte är hans första-språk! Det blev jag impad av! Visst är din make svensk? Jobbar han också inom IT?

Desiree, allt gick bra...som tur var!

Petra, det är lite väl mycket folk, det måste jag ju säga! Och ja, visst är det något som maken har koll på och då är det väl lättare att prata om det såklart! Jag var faktiskt inte speciellt nervös för hans skull....