Tuesday, December 4, 2007

Gästbloggare Eva

Jag har fått äran att gäst-blogga under den månad vi tillbringar här i Staterna, vem är då jag?? Jo, Monicas frivilliga svägerska. Med frivillig svägerska menar vi (i alla fall jag eftersom jag uppfann ordet igår..) att vi var väldigt goda vänner redan innan vi blev svägerskor, dvs. Monica är inte en svägerska jag bara fick på köpet och plötsligt blev tvungen att låtsas ha någonting att säga till under jular & annat utan det kanon-tillskott i familjen man inget hellre vill än att fira såväl påsk som namnsdagar (om man nu vill fira det) med. Tillskott & tillskott förresten...när brorsan beslutade sig för att go west "förlorade" jag inte bara en bror utan även min goda vän att dela vardagen med(tack för det...) Well, well av den långa utläggningen kanske ni förstår att jag inte bara är svägerska utan även en ovan bloggare-this is my FIRST time-en s.k. Blogger-Virgin. Förutom det är jag även en Facebook-Virgin, en You Tube Virgin & närapå en data-Virgin, svårt att tro att man är syster med en Data-direktör, som min frivilliga svägerska uttryckte det häromdan...Vad ska jag då förgylla (alt. försämra)denna blogg med? Se mig som ett komplement till alla insiktsfulla politiska texter. Eftersom jag är sämre insatt än en öppen spis inom detta område, lovar jag att inte ens försöka mig på det, däremot har jag rätt mycket att säga om shopping-pirr, cute shoes & trådlösa vattenkokare & andra lyx-ämnen jag inte tycker får tillräckligt mycket plats i etern. See ya!

5 comments:

Anne said...

Kul med frivilliga svägerskan Evas gästinlägg, ser fram emot läsa mer inlägg!!!

Desiree said...

Vad kul! Varmt välkommen som gästbloggare Eva. Ser verkligen fram emot dina inlägg. Låter som du och Monica skulle kunna komplettera varandra riktigt bra i bloggen.

Petchie75 said...

Härligt med en frivillig svägerska - jag gillar verkligen det uttrycket!! Själv kan jag knappt kommunicera med min spanska svägerska..
Ser framemot att läsa om dina upplevelser i Californien!

Monica said...

Kul att ni uppskattar min gästbloggare :)

Petra, jo, det gör det helt klart enklare med en svägerska som man kännt länge och har en egen relation till. Känner mig väldigt lyckligt lottad. Lite konstigt också, när vi har träff med våra gemensamma plugg-kompisar (som hängde ihop långt innan jag träffade maken) - att en i gänget faktiskt numera är faster till mina barn!

Annika said...

Haha, ja välkommen!! Jag vet att du är tjejen med dom roliga och tänkvärda komentarerna här på bloggen. Har skrattat en del åt vad du skrivit, och hållit med! KUL att du gästbloggar ett tag!!