Tuesday, December 11, 2007

Pöss på dig kusin!

Mina föräldrar flyttade till Sverige för att undgå effekterna av ryssarnas ockupation av dåvarande Tjeckoslovakien. Släkten är stor men tyvärr kunde jag inte njuta av den eftersom jag bara träffade mormor en gång och farföräldrarna ett antal gånger under min uppväxt, det var första som tonåring som jag träffade resten av släkten och då började vi även åka till Tjeckoslovakien (och sedan Tjeckien) och kunde börja bygga upp dessa relationer.

Nu sitter jag själv här på andra sidan Atlanten, långt borta från släkten i Sverige. Inte alls samma situation, eftersom jag inte flytt från något, utan själmant tagit beslutet att flytta hit för jobbet och äventyret. Men släkten är långt borta. Så är det bara. Därför är det så underbart att se de små kusinerna leka och pussas och kramas nu när vi har släkt på besök. Det är så härligt att de redan har en sådan fin relation till varandra!

2 comments:

Desiree said...

Vilken söt bild. Kul att de har en sådan bra relation och får chansen att umgås, leka och lära känna varandra.

Monica said...

Tack Desiree! Ja, det är fantastiskt att se faktiskt. Värmer så i hjärtat. Det är dessutm bara 3 veckor mellan min minsting och kusinen...så en perfekt lekkompis!