Wednesday, December 19, 2007

Julhälsningar från presidentkandidaterna

Mike Huckabee


Rudy Giuliani


Barack Obama


Hillary Clinton har ännu inte kommit ut med en julhälsning men detta är hennes senaste tv-annons


Mitt Romney försöker med sin senaste video visa på sin finfina karaktär som en man som tar till alla medel för att bekämpa brott. Han ger sig dessutom in på Giulianis revir som den brottsbekämpande presidentkandidaten som ska rädda USA från brottslingar, terrorister och annat av ondo.

6 comments:

Desiree said...

Kul att se dessa. Huckabees julhälsning var precis så som man hade förväntat sig ganska religös. Romney andvänder sig av något som tydligen är ganska beprövat knep som har visat sig funka väl, nämligen att åberopa folks rädsla för kriminalitet och terrorism. Obama hade den mest neutrala julhälsningen tycker jag där han inte kör så mycket på sig själv utan bara önskar god jul i största allmänhet.

Mathias said...

Huckabee gör bra TV när han låter Chuck stanna hemma, men jag är lite orolig för vad han skulle ta sig till som president.

Mitt är känslosam, ansvarstagande och allvarlig, men lite tråkig.

Obama och Rudy känns inte ärliga-

Fråga är vad man vill ha av en president. Å andra sidan är jag inte ens i närheten av att få rösta.

Mathias said...

Angående Hillary: http://mitt-tv.mittromney.com/?showid=451202

Monica said...

Tack för era kommentarer, intressant att få era åsikter om filmsnuttarna!

Mathias, jag såg det klippet när det precis kommit ut och visst, jag tycker faktiskt att Romney får för lite kredit för (eller kanske är det så att folk bara inte vet om det) det han gjort tidigare, så därför måste han väl föra fram det själv :) och samtidigt ge Hillary en knäpp på näsan...

Mathias said...

Fox analyserar: http://www.youtube.com/watch?v=o7h1Luv6sXM

Monica said...

Tack Mathias, den ska jag lägga upp som ett inlägg...tycker det var intressant!