Wednesday, September 5, 2007

Alberto's

Fick tips om ett salsa-ställe inte så långt borta från där vi bor.

Eftersom jag inte hittat någon kurs med afrikanska dans (som jag blev frälst av efter ett försök i Sverige) så tänkte jag -What the heck, det får bli salsa istället!

Drog till Alberto's där det är salsa lektioner, drop-in, 10 dollar. Vi var säkert 50 pers där! Det började lite skakigt, men tyckte jag fick till det...i alla fall lite...efter en hel del övning!

-Du kanske inte ska föra, det är mannen som för.
-Okejdå!

-Följ bara vad jag gör
-Okejdå

-Du, sådär ska du INTE göra
-Okejdå

-JAG ÄR HÄR FÖR FÖRSTA GÅNGEN! HADE JAG VARIT PROFFS SÅ HADE JAG VÄL FÖR %#!¤ INTE VARIT HÄR!

Fast det fanns ju även de som förbarmade sig över en oslipad salsadiamant! En tevlig man kom upp och sa vänligt. -Du, titta på mig en gång och gör sedan likadant. Och vips så gick det ju så mycket bättre.

Tydligen så var det Alberto!

Här har ni i alla fall vår danslärare, Pantea

6 comments:

Anonymous said...

He's the man: Alfredo!
TÄNK va bra du kommer att vara nästa gång då!
Lycka till :)

Anne-Marie said...

Har aldrig prövat salsa men däremot de flesta andra latinamerikanska danser. De är verkligen roliga att dansa och har man någon som kan föra och dansa med som partner blir det ju ännu roligare!

Anonymous said...

Ingen amfrikansk dans-i landet som har ALLT?!?!? Ett skäl så gott som något att flytta tillbaka till Sverige...! Det var undertecknad som testade afrikansk dans med Monica i sverige i somras & blev oxå totalt hooked även om man kände sig som barbapappas faster när man försökte göra "elden", "hämta vatten" & "soldansen" på ett så graciöst sätt som bara är möjligt när man är stelare än en rullator...Nä nu ska jag gå hem & stretcha. Kram kram

JaCal said...

Åh, vad häftigt!! Jag gick salsa kurs i Stockholm för måååånga år sen - så kul!!! Och med någon som kan blir det ju så kul!! Synd att man har en stel, svensk make... klockorna ska nog stanna innan jag får honom att skaka loss till lite merengue...

Åh, vad det är kul att dansa!!

Monica said...

Susan, visst, vilken kille, he made my night!:)

Anne-Marie, vad kul att du har dansat de latinamerikanska danserna. Vilka rytmer! Och visst, om partnern kan eller inte kan - det är a och o!

Eeve, hmmm, jag måste ju medge att jag inte gjorde någon extensive research om afrikansk dans. Men hittade inget i min närhet och eftersom tiden är dyrbar så vill jag ju inte pendla någonstans för att få dansa en timme. Såååå, därför blev det salsa istället!

Jacal, javisst är det underbart med salsa. Jag har aldrig gått någon kurs men hade en massa kompisar som gick på La Isla så jag hängde på och fick liiite koll på stegen när det kom duktiga salsasnubbar som förbarmade sig över en väldigt villig nybörjare :)

Jag håller med dig om att det är suuuperkul! Jag får så mycket positiv energi av dansen, man blir ju alldeles lycklig! Maken får jag dock nog aldrig med mig...

Anonymous said...

Wow, jag väntar fortfarande på danskolan för oss musikaliska dyslektiker!
Men tills dess får jag väl lyda min kubanske kollegas råd, det är inte så svårt att dansa salsa, man bara dricker lite mojitos och sedan går det av sig självt.
/Cara