Sunday, September 2, 2007

Americans Against San Francisco Values

En grupp på Facebook med 96 medlemmar i skrivande stund.

"This is a group for people with any common sense left in them and realize the radical left in America is trying to instill San Francisco Values upon all of America.

San Francisco Values Can Be Defined As:
1) A massive federal government that dispenses entitlements paid for primarily by affluent Americans
2) Income redistribution, or the shorthand: "tax the rich"
3) Exclude spirituality from the public square but embrace displays like the Bay City's gay pride parade, where Christianity is often mocked and demeaned
4) Ban military recruiting
5) Minimum sentences for Child Sex-Predators
6) Secular-Progressive media
7) Simply put, the whole mess w/ Prop 85 (And last years Prop 73)
8) Legalizing marijuana
9) Letting illegal immigrants vote, receive federal aide, and other ridiculous ideas...please note the term ILLEGAL!
10) Inviting everyone to their city because the govt gives free handouts...a practice that the city has since stopped because all the money they gave out went to the drunks and druggies to support their habits

Simply put, San Francisco is by far the most far left city in the country and if it goes any farther left it will be floating off by itself in the Pacific!"

Uhum...

7 comments:

Lotta K said...

Jag blir bara så förbannad.

Monica said...

Ja du Lotta, vad ska man säga? Skratta eller gråta?

Jag förundras faktiskt över att det skapas så mycket grupper i dessa sociala web-nätverk som har så negativa budskap, som bl.a Jeanna skrev i en tidigare kommentar, att det finns en facebook-grupp som är en vi-hatar-crocs-grupp. Det finns ju även grupper som samlas kring sitt hat för vissa kändisar. För mig verkar det ju lite skevt att samlas runt något så negativt. Eller är folk bara uttråkade?

Mathias said...

Har du hittat någon grupp som gillar SF? (Det var det jag letade efter nrä jag hittade "de uttråkades klubb".)

Desiree said...

Lustigt att San Fransisco är den rödaste delstaten. Heja San Fransisco säger jag.

Monica said...

Mathias, jag har inte haft tid att sätta mig ner och kolla in Facebook riktigt, så har inte sett någon pro-SF grupp ännu :)

Desiree, ja, jag trivs i denna liberala del av landet måste jag säga! :)

Lotta K said...

Jag önskar jag kunde skratta (för det är ju allid kul) men jag blir så förbannad över hur lätt och enkelt det är för stora grupper amerikaner att smutskasta solidaritet, öppenhet och andra värden som för oss/mig både är viktiga, och viktiga att aktivt värna om. Inskränkta, självgoda idioter, så tänker jag.

Men jag är glad att du bloggade listan.

Monica said...

Lotta, jag förstår dig verkligen!

Jag blev själv helt förskräckt när jag var inne på GodTube. Fattar liksom inte att människor på allvar tror på all den smörjan som kablas ut där. Men å andra sidan, som tydligt är så finns det ju så många som tycker att de mer liberala värderingarna är något som kan liknas vid djävulens verk!