Wednesday, September 26, 2007

Mutt Mitt



5 comments:

Petchie75 said...

Borde finnas i Bryssel, men jag vet inte om någon skulle använda dem ändå - här låter de hundarna bajsa rakt framför folks portar, mitt på trottoarerna, usch så äckligt! Det är så irriterande att behöva gå och titta ner i marken hela tiden...

Annika said...

Såna där små smarta tingestar finns det hos mig också! Tycker folk i allmänhet är bra på att plocka upp efter sina hundar här...

Desiree said...

Sådana har jag inte sett här. Men det är ju toppen att det finns. Ibland har någon av kvarterets hundar skitit på våran gräsmatta. Det är ju inte så kul för det är rätt stor risk att man kan trampa i det.

Fia said...

Det vore smart om de hade det här, fsat å andra sidan går jag ju aldrig ut utan att ha en bunt med plastpåsar med mig...

Desiree - dags att plcoka fram "pysselfian" inom idg och göra en skylt och sätta på din gräsmatta, t ex "Please scoop, it is YOUR poop"

Monica said...

Petra, vad konstigt att Bryssel-borna inte tar hand om sin hundskit. Kan ju inte vara så trevligt för dem heller att ha det framför sina portar.

Annika, ja, här ser jag sällan hundskit någonstans! Och vad jag kan minnas så har jag inte sett det i Sverige heller...

Desiree, det var faktiskt första gången jag såg en sådan. Den fanns precis vid Stanfords ägor och jag tyckte att den var så gullig..Mitt Mutt..hehe..

Fia, tur att det är ordning och reda på dig! :) Går inte alla hundägare runt med plastpåsar?

Hehe, Fia, du är rolig med dina skylt-tips, tror det är andra eller tredje du tipsat oss om!:)