Monday, September 3, 2007

Det haglar

Här satt jag i 30 graders värme när följande mail damp ner från en kompis i Stockholm

"Idag när jag skulle hem i mina flipflops (dom hade utlovat 16 grader och lunchen var jättefin) hängde ett enormt svart moln - typ österut - typ dit jag skulle.

När jag kommer till Henriksdal tittar jag upp från min tidning och då är det vitt på marken!!! och på vägarna.

Jordens hagelskur hade passerat så där det inte var hagel var det megastora vattenpölar - riktigt spännande hemresa.

Imorgon blir det skor!!! "

6 comments:

Annika said...

Jag läste om det där på Jacals blogg. Snacka om att såg skumt ut på bilden. Jo, jag kan förstå att din kompis kommer att ha skor på sig idag...

The Hanssons said...

16 grader...suck...vad kallt!!!!brrr. Hagel gillar jag inte

Desiree said...

Ja flippflopps är nog inte jättebra att ha på sig om det haglar, halkigt och kallt blir det då. Inte vill man gå hem barfota heller i hagel.

Anonymous said...

16grader-I wish! I morse sneglade sambon på mina heta flipflops & upplyste om att det bara var 11 grader varmt..nu är hösten här och det värsta med det är att stänga in fötterna!! Så jag fortsätter min kombo av dunväst och flips ett tag till & står glatt ut med alla "bruden-har-ingen-koll-blickar"

Anne-Marie said...

Jaha, jag får väl ta med mig riktigt tjocka kläder när jag åker till Stockholm om ett par veckor. Hagel i september verkar ju onekligen litet tidigt.

Monica said...

Annika, jag kikade också in på Jacals blogg efter att ha läst din kommentar...hualigen, vilken bild, såg ut som värsta vintern!

Nika, ja ni har väl också väääldigt varmt i dessa dagar!

Desiree, tyckte att mailet från kompisen var kul...roligt att föreställa sig henne spatserandes i sina flipflops på den halkiga vägen!

Eeve, you go girl, låter ju kanon att vifta på tårna i flipflops lite till! :)

Anne-Marie, jag hoppas att du ska få sådär härligt skönt höstväder i Sverige. Förra året så var ju tex September superskön med varmt väder!