Friday, October 12, 2007

Al Gore , You Rock!



Klicka på bilden för bildspel

8 comments:

Annika said...

jag är så glad! SÅ glad att han fått fredspriset. Jag tom skrek till när jag såg det hela imorse!! YESS!!

Anonymous said...

Helt fantastiskt! Och skeptikerna blir bara färre och färre får man hoppas. Jag munhöggs med en tidigare idag (en svensk nationalekonom) som tyckte priset till Gore och IPCC handlade om "arrogans och propaganda". Nåja, han får fortsätta gnälla för min del - vi andra (som blir fler och fler) kan väl fira under tiden...

Desiree said...

Det är helt underbart. Jag tycker att det är jättekul att Al Gore fått fredspriset. Helt underbart. Det finns hopp för USA. Det är viktigt att USA även får synas utåt resten av världen och få positiva stämplar så att det inte annars bara blir Bush och Irakkrig osv. Heja Gore!

Unknown said...

Ja tänk om han nu bara tar sitt förnuft till fånga och ställer upp i valet också, då skulle jag bli ännu gladare.

Anonymous said...

Valdigt valdigt bra! Blev ocksa glad i morse da jag fick nyheten.
A-H

Monica said...

Håller med er alla, det är superkul att Gore fick fredspriset. Om inte annat så skapar det enorm positiv publicitet kring hans jobb och ytterligare fler människor kan nås med budkskapen om vad vi kan göra för att värna om vår jord.

Per-Erik, jodå, har ju läst en och annan artikel där skeptiker uttalat sig.

Men då ska du se vilka kommentarer man kan läsa på olika politiska bloggar här i USA. För det är ju fortfarande många som inte håller med om att den globala uppvärmningen beror på människornas påverkan på vår miljö. Jag ska inte citera dessa negativa budskap, men det är sorgligt att läsa...

Ing, hehe, ja du har ju viftat för Gore bra länge nu. Hur mycket jag än kan hålla med dig om att han skulle vara en bra snubbe på presidentposten, så är jag helt övertygad om att han inte kommer att ge sig på det där igen. Jag kan också förstå honom, så mycket skitsnack som han fick utstå under valet 2000 (och det var ju inte bara från de konservativa lägren...), för att inte tala om utgången, det var ju ingen rolig historia!

Unknown said...

Fast Monica, i morse nar jag laste om honom i LA Times sa tankte jag att det kanske ar sa att han gor mer nytta dar han ar just nu, istallet for att sitta som president. Och tank om han inte skulle vinna, jag laste att trots att valdigt manga demokrater gillar honom, sa tycker de inte nodvandigtvis att han behovs i valet, det finns redan valdigt bra kandidater. Sa han kanske ska fortsatta som miljokampe och bli miljoradgivare at nasta demokratiske president istallet...

Monica said...

Ing, just det! Precis min åsikt! Han jobbar ju just med det som han brinner för och alltid har brunnit för. Vad kan vara bättre? OCH han kommer ändå med all sin politiska erfarenhet att ha en mycket större tillgång till snubbarna i Washington än många andra i rollen som kämpe för miljön.

För trots att Bush totalt har undergrävt många års miljöarbete här i USA så kommer nästa demokratiska president att vara mycket mer lyhörd...(och vi tror väl alla att det kommer att blir en demokratisk president, det tror ju t.o.m republikanerna ;)

Precis som du skriver, det är nog bäst att fortsätta rida på denna våg av framgång för Gore...