Thursday, October 4, 2007

Another bumper sticker?

Grannen har en skylt som det står Ms XXXXX for School Board på. Jag har en kompis som inför förra valet satte upp en stor skylt som det stod BUSH på i sitt fönster, hon ville visa sitt stöd för presidenten. Hennes man är inte republikan men tycker att det är helt ok att hon uttrycker sina åsikter på detta sätt.

Ja, du kan finna budskapen överallt, i trädgården, på huset och det är väldigt populärt att klistra upp sina åsikter bak på bilen, det kan gälla För eller Emot Irak-kriget, för den eller den presidentkandidaten, emot presidenten, för fred, mot våld, stolta föräldrar sätter upp klistermärken som visar på att deras barn är topp-elever, ja, listan kan göras lång.

Det finns de som har fler än ett klistermärke på sin bil...

4 comments:

Cecilia said...

Man kan onekligen få läsa mycket roligt på bilarna.Här är det sällan man ser något roligt märke.Jag har aldrig sett något där det står Persson eller Reinfeldt t ex.Tur är kanske det,vet inte om det är särskilt roligt.

Annika said...

japp, vissa bilar är som rullande "informationskällor"...Man vill liksom läsa allt också :-)
Snart blir det väl etter värre eftersom det snart är val igen...

Desiree said...

Den bilisten hade onekligen många budskap. Kul att se sådant ändå. Jag hade gjort som du, tagit en bild av detta.

Monica said...

Hej Cecilia, är du fortfarande i Sverige? Ska inte du flytta tillbaka till USA?

Nej, jag kan inte tänka mig att någon skull åka omkring med ett Mona Sahlin-märke :)

Annika, japp, snart drar klistermärkes säsongen igång på riktigt!:)

Desiree, jo, jag tycker fortfarande att detta fenomen är fascinerande och läser alltid vad som står!