Monday, October 22, 2007

Web-trafik

comScore är ett företag som samlar information om internet och de ger bland annat varje månad ut en rapport om vilka som är de mest besökta internetsiterna här i USA. Nedan kan ni se septembers lista.



Facebook, som är väldigt i ropet, ligger som ni ser på 16:e plats. Antalet unika besökare har dock minskat sedan augusti med ca 3 miljoner unika besökare. Denna minskning har lett till en hel del spekulationer om ett avtagande intresse av siten. Men än är det för tidigt att dra några slutsatser.

På tal om Facebook, här kan ni kika på Schyffert vs Glans om Facebook.

5 comments:

Petchie75 said...

Snapphanesmurf - ha ha! Själv är jag med i gruppen Vi som gillar Johan Glans eller nå't på Facebook! Han gick på min högstadieskola och var väldigt rolig redan då!

The Hanssons said...

Hej hej

är här och kikar och undrar hur gör du när du lägger in filmsnuttarna????Jag är en teknologiskt ufo och kan inte fixa det...hilfe

Saltistjejen said...

Haha!!!
Detta med Facebook. Ja, vart jag än vänder mig så kommer det upp...! Skrev just om detta fenomen på min blogg, och nu ser jag ditt inlägg. Kul! :-)

Monica said...

Petra,

hehe, jag måste säga att jag tycker Johan är superkul. Dessutom så höll han sig, till skillnad från Schyffert, till ämnet ;)

Nika, jo, gå in på tex www.youtube.com och så kan du söka efter någon filmsnutt, eller något namn på någon person du är intresserad av, så kommer det fram en massa vidoesnuttar som du kan välja mellan. Precis nedanför varje filmsnutt ser du en rad där det står Embed. Och där finns en länk som du kopierar och sedan kopierar in på din blogg och VIPS så har du en filmsnutt på din blogg du med:)

Saltis, Jo, man kan se att i Sverige är FAcebook verkligen något som det skrivs om i spaltmeter på svenska bloggar...

Monica said...
This comment has been removed by the author.