Sunday, May 27, 2007

Camping

Jodå, ut och campa på Memorial helgen skulle vi. Det var verkligen superhärligt och vi hade väldigt kul med våra vänner. Det är lite annorlunda att campa här måste jag säga. Här reserverar man en speciell plats där man får ställa sin bil och sitt tält (camp site). På denna "campsite" finns redan en eldstad. Väldigt organiserat, inte alls som jag kommer ihåg det från Sverige, fast sista gången jag campade i Sverige var i Mellbystrand på midsommar någongång i början av 90-talet, så vad vet jag?

7 comments:

Fia said...

Är det ett utedass jag skymtar där? T o m jag skulle kunna campa under sådana förhållanden "ler" OM de kan garantera att det är ormfritt...förståss...

Annika said...

Ja, jag säger som Fia; är det utedass som skymtar där?
Ganska trevligt med camping, kan jag tro. Ser mysigt ut. Jag skulle nog prova på det igen om campingplatsen var rätt.
Ni har ju så otroligt mäktig natur omkring er (mäktigare än vår), så jag förstår att det ständigt drar i "upptäckar-tarmen". Förresten, Monica, har du varit i den söta lilla staden "Solvang" som ju lär vara så dansk? Den som det visades så mkt av i "Sideways"?

Anne-Marie said...

Jag minns också att campingplatserna här på västkusten är väldigt välorganiserade. Ser ut som ett utedass tycker jag.

Anonymous said...

Det låter precis som campingplatserna i Kanada, helt suveränt. Plötsligt är det enkelt att campa, man köper lite ved vid entrén och sedan kan man enkelt fixa mat, trots att vi åkte 2 på en motorcykel och hade begränsat med packning med oss. Dessutom var det ganska så billigt också.
/Cara

Monica said...

Hehe, nej det är inget utedass ni ser, utan ett förrådskåp, för all mat så att inte tvättbjörnarna ska komma åt dem.

Annika, jodå, jag har varit i Solvang, supermysig liten stad.Det är lite lustigt med ett litet mini-Danmark mitt i Kalifornien. Passade på att köpa mig ett danskt wienerbröd där också! :)

Anne-Marie, intressant, jag har ju bara campat här så jag har ingen aning om hur det är på andra platser i USA.

Cara, kul att höra om hur det är i Kanada också. Kul att åka runt på motorcykel, vilken frihetskänsla!! Jo, det är bra billigt här också, 20 dollar natten!

SweFlo said...

Vi har kampat på några Florida-nationalparker. Man kan hyra en billig enkel stuga eller som du sa, en camp site med allt ordnat, tom eluttag. Det finns så gott som alltid badhus med toa och dusch också. Men de flesta Florida-parker har dessutom "primitive camping", där man endast får använda tält och inget ingår, bara ett designerat område. Inget annat. Men jag vill gärna ha en toa. Dusch är ju inte dumt heller... Eller är jag bara för bekväm av mig???

Monica said...

Sweflo, intressant, igår så pratade jag med några amrisar om just det här att allt var så välordnat på campingen men de sa just att det är så när man åker på camping med sin bil men att det finns, precis som du säger, primitive camping.