Tuesday, May 22, 2007

Yoga och fika

Jag skrev i februari att jag tagit upp yoga igen. Nu gör jag det varje tisdag och precis som jag skrev då, vad underbart att få släppa allt brus i huvudet i en timme. Jag mår verkligen bra av att yoga och vi har en superhälrig instruktör, Rebecca, som har lärt mig ett och annat. Jag har bland annat aldrig ägnat mig åt saker som stå på händer och gå ner i brygga förut (jag tyckte mest om friidrott och bollsporter i ungdomens glada dagar).

Här har ni Rebecca



Efter yogan är vi några tjejer som går till Cafe Borrone, ni vet ett sådant där fik med uteservering som känns väldigt Europeiskt, som serverar baguette med salami och brie eller med sallad, ost, skinka och tomat. Jag har inte hängt på fik mycket i mina dagar men jag måste säga att jag saknar de där baguetterna och fullkornsfrallorna med ost eller en vanlig kanelbulle. Så i grannstaden finns detta fik som är så nära ett svenskt fik jag har kommit här i mina trakter...

5 comments:

Lotta K said...

Next door to Kepler's? Är det det stället? I så fall håller jag med om känslan...

Monica said...

Yep, Lotta, det är samma fik vi tänker på, i Menlo Park. Jag blev smått chockad första gången jag kom dit och sa att jag ville ha baguette med smör, salladsblad, ost, skinka, tomat...och servitrisen bara sa javisst!

Fia said...

Åh vad härligt det låter!

SweFlo said...

Avundsjuk... här är det oftast för varmt att sitta ute om man inte vill smälta. Saknar kafeekulturen här verkligen. Saknar yog amed, var tvungen att ge upp det när jag blev för sjuk. Kanske man kan börja med det igen snart!

Desiree said...

Oj den där yoga ställningen såg inte så lätt ut. Jag går på yoga ibland här också på mitt gym. Tycker att det är kul men svårt men det är bra att träna upp vigheten och smidigheten. Härligt med ett nästan europeiskt fik.