Saturday, May 5, 2007

Coolt att jobba på Google

Googles huvudkontor ligger ca 5 minuters bilväg från där vi bor. En kompis jobbade på huvudkontoret för några år sedan så jag gick dit och kikade lite på hur det såg ut. De anställda har förmåner som gratis mat (och de får öven bjuda en kompis på lunch någon gång per månad, så det fick jag också avnjuta), gym och nu har de även tillgång till presidentkandidaterna.

I fredags var republikanen John McCain där och Hillary Clinton var där för två månader sedan. De anställda har möjlighet att ställa frågor och jag måste säga att jag väldigt gärna hade varit med på dessa möten, tänk vad häftigt att få möta dessa presidentkandidater och ställa frågor till dem.

2 comments:

Anonymous said...

Ja, det hade varit häftigt att få ha den möjligheten. Jag undrar vad jag hade frågat... Jag hade nog velat fråga nåt som inte är en sån där typisk standardfråga de alltid får svara på och som "alla" frågar.

Monica said...

Jag tänkte faktiskt också på det, vad jag skulle fråga dem om jag hade chansen...