Tuesday, May 15, 2007

Deeelish

Jag är ingen mästerkock och min repertoar är inte direkt stor. Så imorgon ska jag pröva på Deeelish. Ett företag i närheten som har inriktat sig på att människor kommer till deras lokal, gör iordning mat från fräscha matvaror som de tillhandahåller som man tar med sig hem och fryser in. De har varje månad en meny med 16 olika rätter och jag valde att testa imorgon med 8 rätter (för 4 personer vardera).

Min menu består bland annat av Deeelish hemsida av en av månadens rätter.



10 comments:

Erika said...

Kool, det där skulle jag vilja prova på.

Fia said...

Mmmmmmums, och vad trevligt!! När du fått recepted på lax på planka, kan du inte var gullig och lägga upp det? Vi gör det ibland och det vore kul att veta om det finns varianter vi inte provat eller tänkt på.

Hur gick det på ditt politiska möte? Fick du några överaskningar, i så fall vad? Jag är säker på att ni hade kul. "inte alls avis men ljuger som en häst travar"
Kram!

SweFlo said...

Vi har ett ställe som heter Thyme for Dinner, och en av deras lokaler ligger runt hörnet. Jag har varit nyfiken på att prova det här konceptet ett tag, men min frys är alltid så full, så jag vet inte var jag skulle få plats med allt!

Desiree said...

Ser jättesmaskigt ut.

The Hanssons said...

black pepper London broil kan du lätt fixa på grillen.
Marinera London broil över natten i .........
olivolja, worchestersauce,grovmalen svartpeppar, salt..grilla..
mums....mums

Anonymous said...

Låter som nåt jättekul!
Själv har jag matlagningshelger med min mans mormor ( 82 år ) som är en mäster kock. Hon har gjort en pärm till mig med hennes recept och vi fyller på den vart efter.
Jag hoppas ni inte glömmer att göra de svenska köttbullarna!!!

Till nåt annat :
Du är verkligen en inspiration!!
Och vad gäller politik , jag känner att jag inte är riktigt med på vad som händer "over there" men du lyckas alltid att få de aktuella ämnena att verka begripliga!!

Annika said...

Den sortens "restaurang" ska vi få snart här i mitt område!!! DU måste berätta hur det hela var!!! Nöjd? Dyrt?
Ska bli kul att prova på, känner jag!

Monica said...

Erika, undrar just om det finns något liknande i Svedala?

Fia, vet du vad, de gav inte ut recepten och jag har ju världens sämsta minne så inte kommer jag ihåg vad det nu..framförallt inte med tanke på att jag gjorde 7 andra rätter inom loppet på 1,5 timme.

Fia, jag återkommer med vad vi kom fram till på vår diskussionsträff, tänkte göra ett eget inlägg om det...förmodligen på torsdag.

SweFlo, hehe, vad härligt med full frys. Jag skulle verkligen rekommedera för dig att testa, om du kan finna lite, liiite utrymme i frysen.

Desiree, nu har jag ju inte ätit maten ännu, men allt såg jättesamskigt ut!

Nika, tack för tipset!

Katta, först av allt, TACK, jag blev verkligen jätteglad av att höra så positiv feedback, Jag tycker att det är kul att du uppskattar mina politikinlägg också!

Vad härligt det låter med din relation med makens mormor!

Annika, det var KANON! Lokalen var superschysst. Vi var 7 tjejer som känner varandra och 2 hade med sig vinflaskor som korkades upp och avsmakades under kvällen!

De hade verkligen ordnat det proffsigt, allt var väldigt organiserat och det tog mig mindre än 1,5 timme att fixa ihop 8 middagar till familjen. Och inte vilka middagar som helst! Väldigt bra råvaror också.

Så bara positiva saker att säga. Varje middag kostar runt 15 dollar (för 3 personer och inte 4 som jag skrev i mitt inlägg). Med tanke på alla ingredienser, att de fixade all förpackning och att allt redan var färdighackat/delat/uppskuret så tycker jag att det är rimligt. Jag tror också att man ska ha i åtanke att allt är så dyrt här i Bay Area, så priset kanske inte kan jämföras med andra platser i USA.

Annika said...

Monika. Nu länkar jag dig. Är det OK? Hoppas det :-)

Monica said...

Annika, jag känner mig hedrad!