Wednesday, May 23, 2007

Svettas lite på onsdag morgon

Palo Alto, där jag bor, är en otroligt vacker stad med mycket fina naturområden, parker och mysiga gator. Man kan ta en promenad vid vattnet i ett naturreservat, åka upp i bergen och traska samt ha picknick vid en otroligt vacker liten sjö eller så kan man ta sig en promenad på Stanfords ägor, vilket jag och lillkotten gjorde i morse med några kompisar. Walk the dish, är ett vedertaget uttryck här i Palo Alto och då går man en promenad runt en jätteparabol. Denna promenad är inte som alla andra, för det är såååå backigt och promenaden börjas just med vad som kallas "mördarbacken"...lägg därtill en vagn med en lillkotte i så blir det en riktigt svettig promenad!



The Dish



Upp och Ner



Lite konst så här mitt i naturen, lite höskulpturer...



6 comments:

Desiree said...

Mycket vacker natur men rejäla backar. Ser ut som man får ordentligt med motion där.

SweFlo said...

Saknar lite backar! Vi har platt som en pannkaka. Men det borde jag ju vara van med från Gotland, där det högsta "berget" är soptippen...

Annika said...

Så fint! Och det är perfekt träning! Otroligt vacker natur. Vet inte, men jag tänker på "sideways" när jag ser dina bilder. Fin hö-konst också!!

Monica said...

Hej alla, jo, det är verkligen vackert att traska runt i denna natur och ja, backarna gör att promenaden verkligen känns som en rejäl workout.

Annika, jo, Sideways utspelas i Santa Ynez Valley, som ju inte inte ligger nästgårds, men inte heller superlångt bort härifrån. Vi har ju vindistrikten Napa och Sonoma bara en timmes bilfärd bort, så det är ju inte så konstigt att det finns likheter i miljön :)

JaCal said...

Oaho - åh, vad vackert! Visserligen är det inte mycket som slår en promenad längs med Norr Mälarstrand ;-) men Walk the Dish verkar ju inte så pjåkigt det heller. Och lite mer intervall-gåenede... ;-)

Monica said...

Jacal, hehe, håller med om att Mälarstrand slår det mesta i promenadväg :)