Thursday, February 8, 2007

Chai latte och ett telefonnummer

En av de saker som jag uppskattar här i USA är hur lätt det är att småprata med helt främmande människor, eller som Erika skrev i en kommentar "vardagstrevligheten".

För att inte få lappsjuka med en magsjuk liten krabat hemma så gick vi (nja, krabaten satt i vagnen) till Starbucks för att ta en chai latte, en trevlig liten promenad på sådär 20 minuter. I kön började jag prata med en tjej som hade en liten krabat hon med. Vi pratade om hur sjuka våra små krabater varit men också om hur det är att vara hemma, att det finns ett sådant behov av intellektuell stimulans och om vad vi jobbat med innan vi fick barn samt vad vi funderar på att göra i framtiden. En trevlig tjej helt enkelt. Innan jag gick så sa hon att det skulle vara kul att ses och så gav hon mig sin emailadress och telefonummer så att vi skulle kunna ses och låta våra krabater leka.

Så min lilla promenad resulterade inte bara i en chai latte, utan en mycket trevlig pratstund och potentiellt en ny vän. Det är denna "vardagstrevlighet" jag verkligen uppskattar!

0 comments: