Thursday, February 1, 2007

Vad hände med mitt engagemang???

I ungdomens glada år så var jag så medveten om miljön och jobbade för att få nära och kära att inse hur viktigt det är att vi tillsammans gör något för att bevara vår planet. Jag samlade ihop pengar för Jordens Vänner bland mina kollegor på Östra Sjukhuset i Göterborg, stödde Greenpeace och hade alltid med mig min blåa, uppfällbara militärkopp i väskan och vägrade dricka ur engångsplastmugg. Vad hände????

En snabb återblick ger mig en fasansfull bild över hur blasé jag blivit. Påmindes av detta igen när jag såg Al Gores film The Inconvenient Truth. Nu är det dags att göra något åt saken. Det är dessutom viktigt att lära våra barn att värna om vår miljö. Jag har börjat dricka vatten från kranen istället för bubbelvatten. Köper i större mån organiskt. Vill ha en hybridbil.

Det finns mycket vi alla kan göra, små förändringar som kan leda till stora miljövinster. Det kommer givetvis att behövas ett mycket större statligt engagemang, USA MÅSTE ta sitt ansvar och jobba för en grönare värld.

Här har du några enkla, "gröna" tips http://www.msnbc.msn.com/id/16399617/site/newsweek/from/ET/

0 comments: