Friday, February 9, 2007

Vänner när det kniper

Innan jag lade mig igår så tänkte jag på hur lyckligt lottad jag är som har så många härliga människor omkring mig.

Eftersom lill-killen varit sjuk i över en vecka så kollade min granne och vän (som är läkare) till honom igår och rekommenderade att jag skulle till en barnläkare. Vips, med schyssta försäkringen så fick jag en tid en timme senare. Eftersom det var kväll så visste jag inte vad jag skulle göra med lill-tjejen. Ringde en god vän, som direkt erbjöd sig att ta hand om henne...erbjöd sig dessutom att ta hand om henne över natten ifall vi fick stanna länge hos läkaren. Grannen kom in med middag med motiveringen att jag behöver all hjälp jag kan få eftersom käre maken är bortrest hela veckan...

Underbart med fina vänner när det kniper!!

0 comments: