Monday, February 19, 2007

Stroller Strides - en promenad i parken??

Sedan min äldsta kotte var 3 månader så har jag deltagit i något som kallas för Stroller Strides. Det är en timmes workout utomhus för mammor med barn i vagn. Cirkelträning med jogging däremellan. En promenad i parken - knappast!!!

Det finns så mycket positivt att säga om ett sådant program. Man blir snabbare av med extrakilona efter graviditeten, kommer ut på morgonen (vår klass börjar 9 på morgonen), en kul aktivitet för mamma och barn, skapar ett socialt nätverk och det har dessutom visat sig att kvinnor med diagnosen förlossningsdepression som deltagit i ett program som detta i 12 veckor hade färre symptom än de som var med i en mammagrupp som inte involverade någon form av motion.

Vi har nu gått 3 dagar i veckan i över 3 år, båda barnen är med i dubbelvagnen. En hel del av mina bästa vänner (och barnens likaså) har vi träffat genom detta program (och mina andra vänner med barn har jag försökt att lura dit). Frisk luft, motion, vänner...kan det bli bättre??

Om du vill se en filmsnutt så klicka här

4 comments:

Fia said...

Det låter ju som ett kanonprogram!! "Drömmer" ett programm för väääldigt små hundar i vagn ochmig joggandes runt kärran. nej inte så att jag har några "gravidkilon" att tappa...mina kilon har hittat mig ändå och gillar mig sååå mkt att de bara inte vill gå sin väg LOL

Monica said...

Fia, andra skrattet du bidragit med denna vecka!! Det skulle vara en syn, komma springande med en massa hundar i vagnen...hehe!

JaCal said...

Det är en sån superidé (trots det har jag aldrig kommit iväg... hm...). Frisk luft, barnen kan vara med och motion i ett litet paket!

(hej - har hittat till din blog också!)

Fia said...

Mitt mål är kanske att bidra med tre skratt i veckan "blinkar hemlighetsfullt"